سردخانه زیر صفر 
سردخانه زیر صفر چیست؟
سردخانه زیر صفر 

   به سردخانه ای که دمای آن بین 18 تا 20 درجه سانتیگراد باشد سردخانه زیر صفر گفته می شود

سردخانه زیر صفر : 

این نوع سردخانه دمایی بین منفی 18 تا منفی 20 درجه سانتیگراد دارد. اما این امکان وجود دارد که با تقویت مبردها و کمپرسورها یا استفاده از نوع خاص، دمای آن را تا منفی 40 درجه سانتیگراد رساند. از این محصول بیشتر برای نگهداری انواع مواد غذایی، میوه و سبزیجات  استفاده میشود.

 

انواع سردخانه زیر صفر:

سردخانه صنعتی زیر صفر:

برای نگهداری مواد غذایی دریایی مثل ماهی، مگو و.. یا گوشت و اینگونه موارد که نیاز به نگهداری طولانی مدت دارند؛ از این نوع سردخانه استفاده میشود.سردخانه های صنعتی در ابعاد بزرگتر و کاربردی تولید میشوند. سایز و ابعاد سردخانه بسته به متراژ و کاربری دارد.

سردخانه زیر صفر کوچک یا سردخانه اتاقی :

جهت نگهداری مواد غذایی و پروتئینی در هایپرمارکت ها و سوپر مارکت ها از این سردخانه ها استفاده میشود. به طبع معمولا ابعاد این سردخانه نسبت به نوع صنعتی کوچکتر است.

سردخانه کانکسی :

برای نگهداری مواد غذایی در مکان هایی مانند کشتی یا سکوهای نفتی بکار می رود. در واقع این سردخانه برای نگهداری طولانی مواد غذایی کاربرد دارد. بیشتر در ابعاد 20 یا 40 فوت ساخته میشود. 

سردخانه متحرک زیر صفر:

جهت جا به جایی مواد غذایی منجمد این سردخانه تولید میشود. تولید سردخانه متحرک یکی از بهترین و کاربردی ترین ایده ها بوده است.

ویژگی های سردخانه زیر صفر:

بر اساس کاربرد سردخانه، از تجهیزات و وسایل لازم استفاده میکنند. ظرفیت سردخانه زیر صفری معمولا بین 20 تا 80 اسب بخار است.   

 

سفارش ساخت سردخانه

تقسیم بندی سردخانه ها از لحاظ گاز مبرد:

سردخانه زیر صفر فریونی:

 زمانی که به یک سردخانه کوچک نیاز باشد از این نوع سردخانه استفاده میشود. سردخانه فریونی،نسبت به نوع آمونیاکی هزینه نگهداری و تعمیر کمتری دارد. این سردخاته توانسته طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد.

سردخانه زیر صفر آمونیاکی:

 از سردخانه آمونیاکی بیشتر در کارخانه ها استفاده میشود. یک گزینه عالی جهت نگهداری مواد غذایی به شمار می رود.قیمت و هزینه اولیه کمی دارد.  

نوع کفپوش سردخانه زیر صفر چیست ؟

اصولا جهت پوشش کف سردخانه، کفپوش های پلی یورتان و اپوکسی بکار می رود. کفپوش اپوکسی تا دمای منفی 4 درجه را تحمل میکند. اما کفپوش پلی یورتان تا دمای منفی 30 درجه مقاومت دارد. اگر قرار باشد که دما از این میزان بیشتر کاهش یابد. زیر کفپوش را  با بتن و لایه های سخت پر میکنند. جهت محافظت از کفپوش ها و افزایش دوام آنها از هیترها و لوله های گرمایشی استفاده میکنند.

مزایا سردخانه زیر صفر:

1. افزایش طول عمر محصولات و مواد غذایی

2.عالی جهت نگهداری مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ماهی و میگو

3. مناسب برای سریع منجمد کردن مواد غذایی 
 

معایب سردخانه زیر صفر:

باید حداکثر مواد غذایی 14 روز در سردخانه ها نگهداری شوند. یعنی بعد از این مدت باید مواد غذایی را جایگزین کرد.

کاربرد سردخانه زیر صفر در صنایع دارویی:

1. داروخانه ها

2.شرکت های تولید و پخش دارو

3. بیمارستان ها

سفارش ساخت سردخانه

کاربرد سردخانه زیر صفر در صنایع غذایی:

1.   فروشگاهها

2. هایپرها

3. مال ها

4. کارخانجات تولید مواد غذایی

5. کشتارگاه های گوشت و مرغ

6. رستوران ها و سالن های غذاخوری

7.گلخانه ها

کاربرد سردخانه زیر صفر در صنایع شیمیایی:

سردخانه زیرصفری در شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی بسیار استفاده میشوند.

ساخت سردخانه زیر صفر:

جهت تولید سردخاته زیر صفری، نیاز به صرف هزینه های مختلفی است. برای احداث سردخانه ابتدا باید یکسری تجهیزات اولیه تهیه و یا مواردی را بررسی کرد. مواردی مانند ابعاد سردخانه و طراحی سردخانه در شروع کار مهم هستند. پیاده سازی نقشه برق، تابلو برق، موتور (کمپرسور) ، اواپراتور، ساندویچ پانل، شیرآلات، تجهیزات کنترلی باید تهیه شوند. باید تمامی این هزینه با توجه به نیاز مشتری و بودجه او انجام شود. طراحی باید اصولی و بر مبنای مقررات و استانداردها باشد. کلیه نکات مهندسی و ایمنی باید رعایت شود. 

خدمات پس از فروش در اجرای سردخانه بسیار مهم است. شما می توانید همین الان با صنایع برودتی کوهسار بنیس تماس گرفته و ثبت سفارش سردخانه خود را انجام دهید.کلیه محصولات و خدمات ما مهندسی شده و با استاندادرهای لازم تولید میشوند.