تولید چیلر
مراحل تولید چیلر
تولید چیلر

ساخت چیلر باید با دقت و تخصص خاصی انجام شود. باید تمامی مراحل به صورت دقیق و مهندسی شده اجرا شوند.

 

روش ساخت چیلر 

ساخت چیلر باید با دقت و تخصص خاصی انجام شود. باید تمامی مراحل به صورت دقیق و مهندسی شده اجرا شوند.

مرحله اول ساخت چیلر:

برای شروع کار ابتدا باید مکانی که میخواهید چیلر را نصب کنید به دقت بررسی نموده و بهتر است این کار را مهندس با تجربه مربوطه انجام دهد. مکان و ویژگی های پروژه به دقت بررسی شده و اطلاعات مورد نیاز جهت نصب و راه اندازی چیلر ثبت شود.زیرا این کار به ویژگی های چیلری که قرار است نصب شود کمک شایانی میکند.به عنوان مثال باید نوع کمپرسور مشخص شود، ظرفیتی که لازم داریم را تعیین کنیم. نوع مبرد و نوع کندانسور را مشخص کرده تا بدانیم میخواهیم از هوا خنک استفاده کنیم یا آب خنک. بعد از بررسی مشخصات خود چیلر نوبت به  سیستم های کنترلی و ایمنی آن می رسد. در کل این موارد باید دیدگاه و نظر مشتری نیز در نظر گرفته شود تا از نتیجه کار حتما رضایت داشته باشد.

 

مرحله دوم ساخت چیلر: 

بعد از اینکه ویژگی ها و مشخصات چیلر تعیین شد باید یک طرح و نقشه برای پیاده سازی آن تهیه شود. در این  طرح محل جاگذاری همه قطعات چیلر و موقعیت کانال کشی تعیین میشود. نقشه توسط یک فرد متخصص باید پیاده سازی شود تا اگر نیاز به ایجاد تغییرات بود به راحتی بتواند آنرا برطرف کند. زمانی که نقشه تهیه شد، ظرفیت و تعداد هر دستگاه های هواساز را مشخص میکنند. باید به صورت دقیق مشخص شود که چه دستگاه هایی مناسب تر هستند. در این مرحله شیوه اتصال و کنترل دستگاه های صنعتی اهمیت زیادی دارد این دستگاه ،مورد بررسی و سنجش قرار می گیرند که این کار هم باید حتما توسط فرد متخصص انجام شود. در پایان این مرحله طبق دستگا ه های تعیین شده، قیمت نهایی تعیین و برای مشتری فاکتور صادر می شود.

مرحله سوم ساخت چیلر:

مراحل قبلی، اصولا مراحل پیش تولید محسوب میشوند.بعد از این مراحل اصلی تولید چیلر شروع میشود.ساخت چیلر باید مطابق بر استانداردهای تعیین شده باشد.باید از کمپرسورهای معتبر و از تجهیزات و دستگاه های معتبر  اروپایی برای ساخت استفاده شود.بعد از ساخت نهایی باید حتما دستگاه در محل کارگاه یا کارخانه از لحاظ کارکرد دقیق تست شود.

برای تولید چیلر چه مواردی مهم هستند؟

جهت ساخت و تولید چیلر نیاز است که یکسری از گزینه ها را حتما قبل از تحویل چک کنیم.

 1. مایع تبخیر مبرد از اواپراتور

2. دمای مبرد در کندانسور

3. دمای محلول در خروجی ابزوربر

4. دمای محلول در خروجی ژنراتور

5. غلظت محلول ورودی به واحد جاذب

6. پارامتر فشار بخار ورودی

7.تناژ 

برای ساخت چیلر چه محاسباتی انجام میشود؟

به جهت اینکه یک چیلر با طراحی دقیق داشته باشیم .باید محاسباتی صورت گیرد.مثلا دبی و خواص مبرد و معادلات بقای جرم و انرژی ارزیابی و تعیین شوند. دبی و خواص محلول در ژنراتور و ابزوربر نیزمهم هستند. خواص محلول با نمونه های پی تی ایکس تعیین میشود. فشاری که در ژنراتور دیده میشود، به علت فشار اشباع کندانسوراست.اگر معادله بقای جرم نوشته شود، دبی ورودی محلول به ژنراتورمشخص میشود. جهت تعیین و نوشتن معادلات می بایست، دبی جرمی خروجی واحد جاذب مشخص باشد.  بقای جرم لیتیوم بروماید دبی ورودی هم باید مورد بررسی قرار گیرد.

قبل از تولید چیلر جذبی چه مواردی مهم است؟

این چیلر دارای  4 بخش اصلی اواپراتور، ابزوربر،ژنراتور و کندانسور است.  در بخش اواپراتور مایع مبرد بر روی لوله های آب تهویه  که در فن کویل هستند پاشیده میشود. به دلیل خلائی که وجود دارد آب با درجه حرارت کم تبخیر شده و موجب سرد شدن لوله های آب چیلر می گردد.بخارها با مایع لیتیوم بروماید جذب شده و لیتیوم بروماید با جذب آب رقیق میشود. در این بخش از یک پمپ کوچک استفاده میشود. این پمپ،  قدرت 34 وات دارد. 

انتقال لیتیوم بروماید توسط مبدل حرارتی انجام میشود. شرایط لازم جهت عبور لیتیوم بروماید رقیق شده ایجاد میشود.در بخش بالایی دستگاه، لوله های بخاری هستند که داغ شده و آب را تبخیری میکنند. لیتیوم بروماید غلیظ شده و از طریق مبدل حرارتی به بخش ابزوربر جهت حذب منتقل میشود. بخارها مجدد در لاین لوله های کندانسور تقطیر و به اواپراتور برمیگردند. این روای ادامه پیدا کرده و لوله های آب چیلر  تا  6.67 درجه سانتیگراد سرد میشوند. این دستگاه در مجموع  برق مصرفی کمتر از 68 وات دارد که یک میزان مناسب است. 

نکات طلایی تولید چیلر:

میزان قیمت چیلر، بسیار متغیر است. زیرا قیمت این دستگاه به موارد زیادی مربوط میشود. یکسری لوازم و تجهیزات استفاده میشود. قیمت این تجهیزات در تعیین قیمت چیلر موثر هستند. به مراتب ساخت چیلر جذبی،دقت زیادی لازم دارد، بنابراین هزینه بیشتری در پی خواهدداشت. اینکه قبل از ساخت چیلر، مراحل پیش تولید به دقت انجام شود و تمامی مشکلات و مواردی که ممکن است اتفاق افتد پیش بینی شود. این باعث میشود از هزینه های بعدی به میزان زیادی کاسته شود. پس ساخت چیلر توسط یک گروه مجرب و کاربلد ارزش هزینه کردن دارد.