چیلر
چیلر خانگی
چیلر

چیلر خانگی چیست؟

چیلرخانگی چیست؟ چیلر خانگی چه ویژگی هایی دارد؟

چیلرخانگی چیست؟ این روزها بیشتر ما در خانه ها و دفاتر خود تهویه مطبوع داریم. این سیستم های تهویه مطبوع ما را خنک میکنند. محیط هایی را که بیشتر اوقات خود را در آنجا می گذرانیم راحت تر می کند. سیستم های تهویه مطبوع و مبرد بیش از صد سال است که وجود دارد.این سیستم ها هنور استفاده میشوند.برای زندگی امروزی مزایای زیادی دارد.مانند کم کردن هزینه ها،صرفه جویی در انرژی و در همه دنیا مفید است.

چیلر ا این فناوری اصلی استفاده میکند. بسیاری از ما مزایای آنها را بدون حتی دانستن تجربه می کنیم. 
 

چیلر و تهویه مطبوع چه تفاوت دارند؟

همانطور که دما شروع به افزایش می کند ، شما احتمالاً در حال فکر کردن هستید که چگونه از گرما فرار کنید؟

خوب ، شما نمی توانید آب و هوای بیرون را کنترل کنید. اما می توانید آن را در خانه خود کمی خنک کنید. تمام آنچه شما نیاز به سیستم خنک کننده دارید.حال سوال اصلی این است که ، بین چیلر و کولر گازی کدام یک برای شما بهترین است؟ 

سیستم چیلر معمولاً در یک چرخه تبرید جذبی کار می کند. تا گرما را از یک منطقه خارج کند. آنها آب داغ می گیرند. آن را به شکل مایع خنک می کنند. آب "سرد" ساختمان را به گردش در می آورد.برای خنک کردن یک اتاق ، کولرهای گازی هوای گرم را گرفته و با برداشتن گرما آن را خنک کرده و هوای سرد را بیرون می اندازند.چیلر ، AC همچنین نوعی کندانسور دارد. تا گرما را از شما بگیرد. علاوه بر این ، همچنین می تواند به عنوان یک رطوبت ساز در یک اتاق کار کند.
 

چیلر چگونه کار می کنند؟

چیلرها معمولاً از طریق فرآیند چرخه تبرید فشرده سازی یا جذب بخار ، گرما را از بین می برند.وقتی در یک روز گرم تابستان عرق می کنیم.عرق تبخیر میشود. با تبخیر عرق گرما از بدن ما خارج می شود.عرق موجود در این فرآیند به روشی مشابه مبرد در فرآیند خنک کننده چیلر کار می کند.چیلرها را می توان به چیلرهای نوع جذبی و چیلرهای نوع فشرده سازی بخار تقسیم کرد.

در چیلرهای جذبی ، گرما از طریق فرایند تبخیر آب با فشار کم از محیط خارج می شود. سپس آب مجدداً جذب و متراکم می شود. تا بتواند دوباره به سیستم وارد چرخه شود. فرآیند دوباره آغاز شود.انرژی گرما نیز باید در جو آزاد شود.از برج های خنک کننده اغلب برای کاهش دمای آب در سیستم های بزرگ چیلر استفاده می شود.چیلرهای تراکمی بخار کمپرسورهایی را اجرا می کنند که مبرد را فشرده می کنند. سپس مبرد می تواند، منبسط شده و بخار شود .تا گرما از سیستم خارج شود. مبرد مجدداً فشرده می شود تا چرخه خنک سازی ادامه یابد.

کمپرسورهای سانتریفیوژ ، پیچ ، اسکرول و رفت و برگشتی در چیلرهای فشرده سازی بخار بسته به نوع نصب سیستم بکار می روند.در این مقاله بیشتر بخوانید.

طرز کار چیلر خانگی :

چیلر خانگی بین 2 تا 7 تن است. این نوع چیلر بیشتر در خانه ها استفاده می گردد. در حال حاضر در سیستم های تهویه خانگی و مکانهای تجاری و اداری از مینی چیلر و فن کویل زیاد استفاده میشود.مینی چیلر یک سیستم نو در عرضه تهویه آپارتمان می باشد.این نوع از چیلر، بدون نیاز به موتورخانه مرکزی و یا سیستم کنترل مرکزی کار میکند. امکان انتخاب دما و رطوبت لازم جهت هر واحد آپارتمان را دارد.

مینی چیلر خانگی در واقع یک چیلر کوچک است. امکان نصب در سقف و عملکرد کاملا مستقل را برای هر واحد اداری، تجاری و یا اداری فراهم می کند. مینی چیلر یک چیلر هوای خنک است. در تابستان آبخنک و در زمستان آب گرم تولید می کند. با گردش این آب دمای مناسب و مطبوع تامین می گردد.با استفاده از چیلر آپارتمانی مصرف آب و برق به میزان قابل توجهی کم میشود.با استفاده از مینی چیلر آپارتمانی مستقل میتوانیم با توجه به نیاز هر واحد رطوبت و دما را تعیین کنیم.
 
چیلر خانگی

چیلرخانگی چیست؟

چیلر بهتر است یا کولر گازی؟

اساساً ، هدف هر دو ماشین همان خنک کردن هوا است. با این حال ، دقیقاً نحوه انجام آنها برای هر دو متفاوت است. در نهایت ، این امر بر نحوه استفاده از آنها تأثیر می گذارد.به طور معمول کولرهای گازی را در خانه ها ، ساختمانها و دیگر فضاهای کوچک برای پایین آوردن دمای هوا پیدا خواهید کرد. در مقایسه ، چیلرها معمولاً در فرایندها برای خنک سازی ماشین آلات و تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.اکثر سیستم های تهویه مطبوع فقط می توانند تا 60 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد) برسند ، در حالی که چیلرها می توانند آب را حتی تا 35 درجه فارنهایت (2 درجه سانتیگراد) خنک کنند.

بنابراین ، اگر می خواهید اتاق خواب یا دفتر کار خود را خنک کنید ، تهویه مطبوع بهتر خواهد بود.اگر استفاده تجاری بیشتری داشته اید یا به دمای بسیار کمی نیاز دارید ، چیلر بهترین گزینه است.شما باید براساس نیاز و میزان استفاده خود یکی را انتخاب کنید.

فقط برای مدت طولانی می توانید بستنی بخورید و آب یخ زده بنوشید. در برهه ای از زمان ، شما به سادگی باید کاری در مورد آن گرمای متلاطم انجام دهید.متناوباً ، حتی اگر هوا نباشد و برای خنک کردن این کوکی ها فقط به چیزی قوی تر احتیاج دارید ، چیلر و AC گزینه های بسیار خوبی هستند.آنها تفاوت فاحشی ندارند. حتی ممکن است بتوانید از آنها به جای یکدیگر استفاده کنید.با این حال ، درک نحوه عملکرد آنها به شما کمک می کند تا مناسب ترین موارد را تعیین کنید. مهمتر از همه ، شما قادر خواهید بود تصمیم بگیرید که بهترین خدمت شما را خواهد داشت.
چیلر خانگی

چیلرخانگی چیست؟

 

ویژگی های چیلر آپارتمانی:

1.نصب سریع و آسان

2. سیستم کنترل اتوماتیک

3.اپراتور صفحه ای استینلس استیل با راندمان انتقال حرارت بالا
 
4.قابل نصب در سقف
 
5.ظرفیت تبرید 5 تا 8 تن
 
6.استقلال واحد های آپارتمانی و اتاق ها از یکدیگر
 
7.کاهش مصرف برق و آب در حدود 50%
 
8.قیمت مناسب چیلر های آپارتمانی
 
کوهسار بنیس ارائه دهنده انواع چیلر،چیلر خانگی،چیلر صنعتی و...برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما همراه باشید.
 

چیلرخانگی چیست؟